GOLET CALLÍS, Francisco
Havia nascut el 1899. Treballava de bomber des de 1925 i durant la guerra també va fer tasques de paleta al cementiri. Era funcionari i estava afiliat a UGT.
El novembre de 1936 va anar voluntari al front a la Centúria Roja de Manresa destacada juntament amb el Batalló de Metralladores núm. 4 al front d’Osca, va retornar a Manresa i el 1938 es va incorporar novament a files. En acabar la guerra es va exiliar a França.
El 31 d’octubre de 1939, l’alcalde va decretar que “(…) encontrándose ausente de esta ciudad al tiempo de la Liberación, sin que posteriormente se haya presentado ni haya cumplido la obligación de presentar su declaración jurada (…) vengo en disponer la incoación de expediente a dicho empleado (…)”.
El 12 de desembre de 1939, el tinent d’alcalde instructor va escriure
“(…) la no presentación del empleado (…) y su prolongado silencio constituyen un caso flagrante de abandono de destino, que hace innecesaria toda investigación acerca de su conducta anterior, ya que si fuese adicto o simplemente simpatizante con el Glorioso Movimiento Nacional ha tenido tiempo suficiente para demostrarlo presentándose para prestar el servicio que tenia confiado (…)”.
Per tant, el 12 de desembre de 1939, l’instructor va formular els càrrecs: “a) Abandono de destino. b) Incumplimiento de la obligación de presentar la declaración jurada (…)”.
El 30 de desembre de 1939, l’Ajuntament va acordar la SEPARACIÓ.