18 de desembre de 1698.– La història del nostre bisbat es pròdiga en incidents, plantejats més que per res per raons de competència, car mai va haver-hi cap cas que afectés a les essències de l’Església.
Com a curiosa nota que revela el zel de la Comunitat de la Seu en vetllar per llurs privilegis, hom anota les incidències ocorregudes en tal dia com avui de l’any 1698, quant el Capítol després de rebre com calia al Sr. Bisbe i d’assistir-lo dintre la Seu, i prestar-li obediència li impedí entrar a la Capella de St. Agustí, al·legant els drets i privilegis vigents, que semblaven oblidats, per alguns funcionaris de la Cúria de Vich.
Cal tenir en compte la Butlla del St. Pare Gregori IX en 1227 i les ratificacions i ampliacions successives que feien dependir directament de Roma algunes coses de la nostra Seu.