15 d’abril de 1583.– Ahir ens referíem a una secada d’època rescent i a les pregàries que hom va fer per tal d’obtenir del bon Déu el benefici de la pluja. Avui anotarem el cas de misèria que es produí amb la de fa 343 anys.
Com a mostra de la carestia que va reportar, una nota de l’època senyala que el blat era tan escàs en tot Catalunya, que va arribar-se a pagar a 3 lliures la quartera. Perquè hom tingui idea de la valor del diner d’aquell temps, cal pensar només que el jornal més alt era el de Mestre d’Obres i cobrava com a màxim cinc sous.
Les pregàries d’aquell any varen ésser una cosa extraordinària. Primer un septenari de reso i després altre septenari amb processó, sempre presidits pel Consell de la Ciutat.
Hom fa notar que el dia 24, abans d’acabar la processó, va ploure tant, que l’anyada de blat va quedar salvada.
(publicat el 17 d’abril de 1926)