10 d’abril de 1374.– La ciutat havia resolt reconstruir les muralles i torres de defensa, i tothom contribuí a l’esforç.
El Consell va escriure al senyor bisbe dient-li que en deliberació s’havia resolt demanar-li que contribuís, però el bisbe s’hi negà. Llavors el Consell acudí al rei, per entendre que tota autoritat de la ciutat era obligada a ajudar a la seva defensa, i el rei donà la raó a la ciutat, que novament acudí al bisbe.
Aquest petit conflicte -un dels molts que han sorgit en aquest Bisbat, per oblidar-se massa sovint que no era Bisbat de Vich solament, sinó Bisbat de Vich i de Manresa-, no va tenir transcendència, però el Consell de Manresa sostingué el fur de la ciutat ben dignament.
(publicat el 15 d’abril de 1926)