Propostes didàctiques

Viure un bombardeig és una proposta adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO que té relació amb el currículum de les Ciències Socials. L’activitat es pot portar a terme com una ampliació del contingut d’aquesta matèria, però també es pot realitzar en el marc d’un treball per projectes més general.

Autores: Carme Botifoll Benasat i Rosa M. Lóbez Rosell


Viure la postguerra I és una proposta didàctica adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO. El contingut que es treballa té relació fonamentalment amb el currículum de les Ciències Socials d’aquest nivell educatiu. L’activitat es pot portar a terme com una ampliació del contingut d’aquesta matèria, però també es pot realitzar en el marc d’un treball per projectes més general.

Autores: Carme Botifoll Benasat i Rosa M. Lóbez Rosell


Viure la postguerra II és una proposta didàctica adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO. El contingut que es treballa té relació amb el currículum de les Ciències Socials d’aquest nivell educatiu. L’activitat es pot portar a terme com una ampliació del contingut d’aquesta matèria, però també es pot realitzar en el marc d’un treball per projectes més general.

Aquesta proposta complementa “Viure la postguerra I”.  En aquella es treballen aspectes econòmics i socials i en aquesta aspectes més ideològics.

Autores: Carme Botifoll Benasat i Rosa M. Lóbez Rosell


Auschwitz, Mauthausen i les víctimes del nazisme és una proposta dirigida a l’alumnat de 4t d’ESO per treballar un aspecte del feixisme i de la Segona Guerra Mundial, els camps de concentració nazis, i també la poc coneguda deportació de catalans cap aquests camps de la mort.

Autor: Jordi Pons


L’univers concentracionari nazi. Treballs forçats, holocaust jueu i republicans espanyols és una activitat de recerca, reflexió i aprofundiment pensats per a la matèria d’Història del Món Contemporani de 1r de batxillerat.

Autor: Jordi Pons


La repressió franquista i els catalans als camps nazis és una breu proposta didàctica pensada i adaptada al contingut i les exigències del darrer curs de batxillerat (2n). Permet treballar la repressió franquista i l’impacte de l’aliança Franco-Hitler sobre els republicans exiliats a França, a partir d’històries personals amb documentació de primera mà.

Autor: Jordi Pons


Fem memòria i el Personatge del mes són un recurs fàcil d’utilitzar a l’aula. Aquestes són algunes propostes per treballar a l’aula que els fets i personatges que publiquen periòdicament..