Propostes didàctiques

 

Viure un bombardeig és una proposta adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO. L’activitat es pot portar a terme com una ampliació del contingut de Ciències Socials, però també es pot realitzar en el marc d’un treball per projectes.


Viure la postguerra I és una proposta adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO. Té relació fonamentalment amb el currículum de les Ciències Socials d’aquest nivell educatiu. L’activitat també es pot portar a terme en el marc d’un treball per projectes.


Viure la postguerra II és una proposta adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO. Té relació amb el currículum de les Ciències Socials d’aquest nivell educatiu. Es pot portar a terme com una ampliació del contingut d’aquesta matèria, o es pot realitzar en el marc d’un treball per projectes.

Complementa “Viure la postguerra I”.  En aquella es treballen aspectes econòmics i socials i en aquesta aspectes més ideològics.


Patir la repressió és una proposta adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO. Es pot portar a terme com una ampliació del contingut de Ciències Socials, o es pot realitzar en el marc d’un treball per projectes. Algunes de les activitats també es poden utilitzar a les classes d’Història de Batxillerat.

Complementa “Viure la postguerra I” i “Viure la postguerra II”.


L’escola durant la República: ensenyar a pensar és una proposta adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat. Explica com era l’ensenyament a Catalunya durant la II República i es compara amb l’etapa anterior de la Restauració i amb la posterior, la dictadura franquista. També es fa una connexió amb l’escola actual. Es pot treballar com una ampliació del contingut de Ciències Socials, o en el marc d’un treball per projectes.


Ruta de cançons a l’entorn d’una guerra és una proposta pensada per a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat. Conjuntament amb el cor InCORdis de Manresa, presentem un recorregut, a través de cançons, pels llocs de la vostra ciutat o poble, que van ser l’escenari d’esdeveniments rellevants durant el període de la República i la Guerra Civil. Es pot treballar des de l’àrea de Ciències Socials i des de l’àrea de Música, conjuntament o per separat.


Refugi antiaeri de la Renaixença de Manresa. Guia de treball per després de la visita és una proposta per treballar el refugi de la Renaixença de Manresa després d’haver-hi fet una visita. Està adreçada als estudiants de secundària.


 

Auschwitz, Mauthausen i les víctimes del nazisme és una proposta dirigida a l’alumnat de 4t d’ESO per treballar un aspecte del feixisme i de la Segona Guerra Mundial, els camps de concentració nazis, i també la poc coneguda deportació de catalans cap aquests camps de la mort.


L’univers concentracionari nazi. Treballs forçats, holocaust jueu i republicans espanyols és una activitat de recerca, reflexió i aprofundiment pensats per a la matèria d’Història del Món Contemporani de 1r de batxillerat.


La repressió franquista i els catalans als camps nazis és una proposta adaptada al contingut del segon curs de batxillerat. Permet treballar la repressió franquista i l’impacte de l’aliança Franco-Hitler sobre els republicans exiliats a França, a partir d’històries personals amb documentació de primera mà.


Fem memòria i el Personatge del mes són un recurs fàcil d’utilitzar a l’aula. Aquestes són algunes propostes per treballar a l’aula que els fets i personatges que publiquen periòdicament..