5. Activitat final
Institut de Secundària (Catalunya), avui
Després de treballar durant dies i de parlar de Guernica, dels bombardeigs, d’analitzar-ne els motius i les conseqüències, d’escoltar testimonis… és moment d’ordenar idees i expressar d’alguna manera tot el que heu après.
El vocabulari utilitzat
Durant el treball heu llegit, escrit o escoltat aquestes paraules. A més d’utilitzar-les correctament, heu de conèixer bé el seu significat.
1. Relacioneu aquestes paraules amb les definicions que els corresponen:
guerra civil bombardejar refugis antiaeris rereguarda població civil infraestructures front desmoralitzar resistència ciutadana testimonis exili víctima
Les fonts de la història
Per realitzar aquest treball heu consultat moltes de les principals fonts que s’utilitzen per fer un treball històric.
1. Indiqueu un exemple de cadascun d’aquests tipus de fonts que hagueu utilitzat o consultat en aquest treball. Feu la cita correctament: nom del document, data, d’on l’hem tret, sempre que sigui possible. En els exemples de font escrita, oral, iconogràfica i material indiqueu també si són primàries o secundàries.
L’exposició oral
Imagineu que esteu amb un grup d’amics o de familiars, que esteu fent turisme i que heu anat a visitar el Museo de Arte Reina Sofia de Madrid. I ara us trobeu davant el Guernica de Picasso.
Què els explicaríeu sobre el quadre o sobre els fets que l’inspiren?
Us proposem que prepareu una petita exposició oral que expressi el que heu treballat i après.
1. Prepareu una petita exposició oral, amb una presentació com a suport, sobre un d’aquests dos temes:
– Els bombardeigs.
– El Guernica de Picasso.